Η προσομοίωση, το μέλλον στην κατασκευή.  

Μία ομάδα μηχανικών επέστρεψε λίγο πριν από την κρίση στη χώρα μας και δημιούργησε την εταιρεία μελετών FEAC Engineering. Επικεφαλής της ομάδας είναι οι Σωτήρης και Χάρης Κόκκινος που, με αφορμή τη βράβευση της μελέτης τους για την προσομοίωση ηλεκτρομαγνητών και ανυψωτικών πλατφορμών για το Ευρωπαϊκό Κέντρο Πυρηνικών Ερευνών (CERN), ίδρυσαν μια πολλά υποσχόμενη startup εταιρεία.  

Η ιδέα των δύο βασίστηκε στο γεγονός ότι οι Μηχανικοί όλων των κλάδων βρίσκονται αντιμέτωποι με αυξημένες απαιτήσεις πλέον, κάτι που οδηγεί σε πολυσύνθετες επιλογές λύσεων και περίπλοκα σχέδια.   Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι οι υπολογισμοί πάνω στο χαρτί και σε φυσικά πειράματα, εκτός του μεγάλου κόστους, είναι και ιδιαίτερα χρονοβόροι με ό,τι συνεπάγεται αυτό.  

Τι κάνει λοιπόν η FEAC Engineering P.C.;  Πραγματοποιεί ηλεκτρομηχανολογικές προσομοιώσεις κατασκευών με τη μεθοδολογία των πεπερασμένων στοιχείων. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι γίνεται προσομοίωση της οποιασδήποτε φυσικής κατασκευής και στη συνέχεια αξιολογείται η λειτουργία της σε πραγματικές συνθήκες, μέσω ενός προγράμματος στον ηλεκτρονικό υπολογιστή.  Στην πράξη, η εταιρεία παραδίδει στον πελάτη μια έκθεση, βάσει της οποίας μπορεί να προχωρήσει στην κατασκευή του πρωτότυπου προϊόντος. Η έκθεση περιλαμβάνει επί της ουσίας οδηγίες για το πώς θα κατασκευαστεί αυτό το προϊόν, τι αντοχές θα έχει και τι θα συμβεί υπό κανονικές συνθήκες, όταν αυτό λειτουργήσει.  

Η υπολογιστική προσομοίωση βοηθά στον εντοπισμό και την αντιμετώπιση σχεδιαστικών λαθών στη φάση ανάπτυξης του προϊόντος, καθώς και στην πρόβλεψη με ακρίβεια της συμπεριφοράς των κατασκευών. 

Έτσι μειώνεται το κόστος, αυξάνεται η αποδοτικότητα και οι μηχανικοί μπορούν να διαχειριστούν καλύτερα την πολυπλοκότητα του σχεδιασμού και να βελτιστοποιήσουν τη διαδικασία κατασκευής.

Στην περίπτωση ενός αυτοκινήτου π.χ., μπορούν να «τρέξουν» μια σειρά από διαφορετικά σενάρια που να αφορούν σε διάφορες πτυχές της Φυσικής, όπως δομική αντοχή υλικών και αεροδυναμική ανάλυση. Με βάση τα αποτελέσματα των αναλύσεων, μπορεί να σχεδιαστεί και να κατασκευαστεί το αυτοκίνητο, με τρόπο που να επιτυγχάνεται μεγαλύτερη απόδοση και ασφάλεια. Έτσι, μειώνεται και το κόστος παραγωγής και τα ρίσκα που μπορεί να πάρει μια εταιρεία κατά τη δημιουργία ενός νέου μοντέλου. Για παράδειγμα, μπορεί να υπολογιστεί η αντοχή σε πρόσκρουση, τα γνωστά crash tests. 

Οι μηχανικοί της FEAC Engineering, μέσω της υπολογιστικής προσομοίωσης, μπορούν να οπτικοποιήσουν, να προσομοιώσουν και να μελετήσουν τη συμπεριφορά μιας κατασκευής υπό πραγματικές συνθήκες και τελικά, έχοντας δοκιμάσει εκατοντάδες εναλλακτικούς σχεδιασμούς, μπορούν να καταλήξουν στον βέλτιστο που θα ανταποκρίνεται πλήρως στις προδιαγραφές και στις απαιτήσεις των πελατών.  Πρόκειται ουσιαστικά για μια προηγμένη μεθοδολογία έρευνας και μελέτης των κατασκευών, της οποίας το τελικό αντικείμενο μπορεί να αφορά σε μια ευρεία γκάμα βιομηχανιών.

Όπως λένε τα στελέχη της εταιρείας, έλαβαν μέρος στον 3Ο Διαγωνισμό «Η Ελλάδα Καινοτομεί!», καθώς θεωρούν ότι μπορούν να προβληθούν, να παρουσιάσουν το έργο τους, να βρουν οικονομική στήριξη και επίσης να δικτυωθούν με επιστήμονες ερευνητές και την ελληνική βιομηχανία. 

Όσο για τους τομείς της βιομηχανίας, στους οποίους στοχεύουν, είναι πολλοί. Μεταξύ αυτών η ναυτιλία, η αεροδιαστημική, η αυτοκινητοβιομηχανία, οι υπεραγώγιμοι ηλεκτρομαγνήτες,  η ενέργεια (π.χ. ανεμογεννήτριες), το πετρέλαιο και το φυσικό αέριο, ο τομέας της βιοϊατρικής, τα ιατρικά μηχανήματα και ο κατασκευαστικός τομέας, π.χ. η κατασκευή γεφυρών.
Share: