Tεχνολογία, πληροφορία, επικοινωνία: το τρίπτυχο στην καθημερινή μας ζωή

Ένα ευρύ φάσμα εφαρμογών, υπηρεσιών και τεχνολογιών έχει μεταλλάξει με επαναστατικό τρόπο τις ζωές μας, παρέχοντάς σε όλους έξυπνες και προσιτές λύσεις. Οι τρεις έννοιες συνδέονται και δημιουργούν ένα δυναμικό υβρίδιο που βρίσκει συνεχώς νέα, έξυπνα και καινοτόμα χαρακτηριστικά, γεννώντας συνεχώς νέες εφαρμογές αλλά και ανάγκες. 

Δεν είναι λίγες οι εταιρείες που δημιουργούν και επιχειρούν στον διασυνδεδεμένο πλανήτη που ζούμε, προσφέροντας λύσεις στις ανάγκες που προκύπτουν. 

Πληροφορία, τεχνολογία και εκπαίδευση
Η LearnWorlds (http://www.learnworlds.com) είναι μία ελληνική cloud e-learning πλατφόρμα που προσφέρει στους επαγγελματίες εκπαιδευτές πεδίο να δημιουργήσουν τα μαθήματα που διδάσκουν, δομημένα με εξαιρετικό τρόπο και κατόπιν να τα πουλήσουν σε εκπαιδευόμενους, επίσης χρήστες του Διαδικτύου.

Επικοινωνία; Γιατί όχι και εκπαίδευση; Σε αυτό το ερώτημα απαντά το Skype λανσάροντας πρόσφατα το εκπαιδευτικό του τμήμα (https://education.skype.com/) επιτρέποντας σε καθηγητές σε όλο τον κόσμο να φτιάξουν την ψηφιακή τους αίθουσα και να διδάξουν δωρεάν σε παιδιά σε όλο τον κόσμο, λύνοντας ακόμη και το πρόβλημα μεταφοράς μαθητών που αντιμετωπίζουν πολλές χώρες.

Πρόσφατα, πραγματοποιήθηκε και το πρώτο "Beyond Silicon Valley: Entrepreneurship in Transitioning Economies" (http://www.alba.edu.gr/ENTREPRENEURSHIP/MOOC/Pages/default.aspx), το πρώτο δωρεάν Ανοικτό Μαζικό Διαδικτυακό Μάθημα (mooc) για την Επιχειρηματικότητα δείχνοντας το δρόμο και στα αντίστοιχα ελληνικά διαδικτυακά μαθήματα: Στο εξωτερικό, τα μεγαλύτερα Πανεπιστήμια (MIT, Stanford, Cambridge κ.α.) χρησιμοποιούν τα data που συγκεντρώνουν από τα διαδικτυακά μαθήματα που παρέχουν προκειμένου να διανέμουν τη γνώση σε όλους και να καλυτερεύσουν ακόμη και το ίδιο το μάθημα. Και όλο αυτό δωρεάν για έναν μαθητή στην Ελλάδα, την Αμερική, την Ινδία και την Κολομβία, την ίδια στιγμή!

Πότε φτάνεις;
Σε πραγματικό χρόνο, η πληροφορία που παράγεται από το ταξίδι αεροπλάνων και πλοίων ενσωματώνεται μέσω της τεχνολογίας σε ένα σύστημα και παίρνει μορφή: στο Marine Traffic (https://www.marinetraffic.com) για τα πλοία και στο Flight Radar (http://www.flightradar24.com/) για τα αεροπλάνα. Σε τι ύψος πετάνε, με τι θερμοκρασία και με πόσα μποφώρ, πότε ξεκίνησαν, πότε φτάνουν αλλά και πού ακριβώς βρίσκονται, είναι τα ερωτήματα που βρίσκουν απάντηση στους δύο ιστότοπους, από πληροφορίες που ούτως ή άλλως παράγονταν και παλιότερα, αλλά δεν αξιοποιούνταν.

Επικοινωνία για όλους από συσκευή σε συσκευή και διασύνδεση φιλάθλου με φίλαθλο! Η ελληνικής καταγωγής startup Fansinator (http://www.fansinator.com/), με μία εφαρμογή που μπορεί να χρησιμοποιηθεί μέσα στα γήπεδα όλου του κόσμου, ανοίγει ένα δίαυλο επικοινωνίας ανάμεσα στο φίλαθλο που βρίσκεται στο γήπεδο με όλους εκείνους που είναι εκτός γηπέδου. Ο χρήστης (ενεργοποιώντας το σύστημα εντοπισμού θέσης – GPS) μπορεί να ανεβάσει φωτογραφίες μέσα από το γήπεδο και ακολούθως να τις σχολιάσει, να τις ψηφίσει αλλά και να συνομιλήσει με όλους τους υπόλοιπους χρήστες. 'Ετσι, οι ίδιοι οι φίλαθλοι ενημερώνουν τους υπόλοιπους για τη ροή και την ένταση του αγώνα. Ετσι, το GPS γίνεται το σημείο κοινής αναφοράς ενδιαφέροντος και λόγος επικοινωνίας!

Κι αν στην Ελλάδα, κατά πλειοψηφία αντιμετωπίζουμε το κινητό ως τρόπο τηλεφωνικής επικοινωνίας, στην Αμερική το χρησιμοποιούν ως εργαλείο για να αυξήσουν τις πωλήσεις τους. Οι εταιρείες συγκεντρώνουν πληροφορίες (data) για να γνωρίσουν καλύτερα τους ανθρώπους που ενδιαφέρονται για την εταιρεία και τα προϊόντα που παράγουν, ώστε να τους κάνουν καλύτερες, εξατομικευμένες προσφορές και να είναι απολύτως σίγουροι ότι ο απλός επισκέπτης θα μετατραπεί σε πελάτη. Eνας μοντέρνος τρόπος ψηφιακού μάρκετινγκ είναι το growth hacking, το οποίο εφευρίσκει εύκολους και φτηνούς τρόπους προώθησης προϊόντων. «Κατά τη διαδικασία του growth hacking υπάρχει συνεχής καταγραφή των ενεργειών των χρηστών, της συμπεριφοράς τους κατά την πλοήγησή τους στον ιστότοπο αλλά και συνεχής αλληλεπίδραση μαζί τους μέσω συστημάτων αξιολόγησης (surveys) και άμεσης επικοινωνίας (chat). Επιτυγχάνεται αύξηση της αποτελεσματικότητας ακόμα και κατά 400% βάσει των διεθνών στατιστικών» αναφέρει ο CEO της Growthrocks (http://growthrocks.com/), Θοδωρής Μουλός.

Ακόμη και ο τρόπος που θα δομηθεί όμως η επικοινωνία, εξαρτάται από τις λέξεις που θα χρησιμοποιήσουμε. Ένα μείγμα προγραμματισμού, μαθηματικών και στατιστικής είναι το SEO (Search Egine Optimisation) ή η παραγωγή και βελτιστοποίηση περιεχομένου ενός site γύρω από πληροφορίες που αναζητεί το κοινό στις μηχανές αναζήτησης: Απώτερος σκοπός η αύξηση της επισκεψιμότητας του ιστότοπου. «Δεν λειτουργεί μόνο ως εργαλείο προώθησης προϊόντων και υπηρεσιών. Λειτουργεί και ως εργαλείο για το κοινό, καθώς βοηθά τις μηχανές αναζήτησης να παρέχουν όλο και πιο σχετικά αποτελέσματα στο κοινό, μαντεύοντας ακόμη και με μηχανικό τρόπο (machine learning) τις ανάγκες του» αναφέρει ο Παύλος Σκούφης, επικεφαλής του IT της CWMFX (www.CWMFX.com).

Όταν η επικοινωνία δημιουργεί ανάγκες, η πληροφορία είναι το περιεχόμενο και η τεχνολογία ο αγωγός. Και οι τρόποι που όλα τα προηγούμενα συνδέονται και βρίσκουν λύσεις, είναι οι επιχειρηματικές ευκαιρίες που αναζητούμε όλοι.


Share: